Mit (ne) mondj egy diszlexiásnak?

  • Dicsérd és biztasd, amikor - akár sikertelenül - próbálkozik feladatai megoldásával.
  • Próbáld minél érdekesebbé és változatosabbá tenni a gyerekkel való foglalkozást.
  • Ne ragaszkodj az elképzelt gyakorlási formához, ha az nem megy.
  • Minden gyakorlás legyen rövid - a gyerek figyelme erőszakkal nem tartható fenn.
  • Emlékeztesd, hogy előző alkalommal mit gyakoroltatok.
  • Minél többször foglald össze, ismételd el - lehetőleg különböző megfogalmazásban amit már megtanultatok.
  • Csak pozitív formában kritizálj - azaz mindig említsd meg a már elért eredményeket.
  • Minden gyakorlást valamilyen sikerélmény zárja le.
  • Valóban figyelj, amikor a gyerek a nehézségeiről beszél - ezek ugyanis esetről-esetre különbözőek.
  • Gyakran tarts szüneteket.
  • A foglalkozásba építsd be a relaxációt és valamilyen nem tanulási célú játékot.

Sose légy:

  • Túlságosan ambiciózus.
  • Ne siettesd.
  • Ne hasonlítsd a teljesítményét másokéhoz.
  • Ne csodálkozz azon, ha valamit nem tud.
  • Ne szakítsd félbe váratlanul, ha hibásan olvas.
  • Készülj fel rá, hogy sokat hibázik, de te nem lehetsz türelmetlen.
  • Csak a legfontosabb hibákkal foglalkozz.
  • Ha egy feladat megértetése reménytelennek tűnik, ne ess pánikba.
  • Válts át egy másik tevékenységre, és legközelebb térjetek vissza a problémára.