Szeretném elmondani a kisfiamnak, mi fog történni

Tisztelt Doktornő!

Szeretném megkérdezni, hogy mi a menete a Pedagógiai Intézetben az első találkozásnak?

Kisfiamat viszem majd.Most kezdte az első osztályt,7 éves. Figyelme órákon gyakran elkalandozik, de ha mellette van valaki, akkor mindent szépen megcsinál, de akkor sincs nyugton, lábával kalimpál, kezével bogarászik jobbra-balra.

Sajnos összekever néhány betűt, néha nem emlékszik tanulta-e már. Matematikában jól halad. Testnevelés tanára szerint mozgáskoordinációja, teherbirása nagyon jó. Ami érdekli, az órákig leköti a figyelmét. Vannak napok, amikor az iskolában minden rendben van, van amikor viszont tanitója szerint értékelhetetlen az aznapi munkája. olvasásban és irásban le van maradva. A többiek már kissebb mondatokat olvasnak, irnak, ő a 3-4 betűs szavakat tudja csak jól kiolvasni. Betűkihagyással másolja a hosszabb szavakat.Mi próbáljuk lelkesiteni, őt viszont kezdi zavarni, hogy a többi gyermek elöbbre jár. Tanitónénijével szerencsénk van, a pozitivumokat erősiti benne. Ha nem is jó amit leir, akkor is kap piros pontot, mert szorgalmas. (sok tanárnál fekete pont járna!)

Szeretném megtudni, mi zajlik egy ilyen vizsgálaton első alkalommal, hogy elmondhassam kisfiamnak, mi fog történni. Ott lehetek-e vele, vagy egyedül kell bemennie.... Semmit nem tudok erről a dologról.Kérem segitsen!

Köszönettel: Krisztina

Kedves Krisztina!

Az egyes nevelési tanácsadókban nem teljesen ugyanúgy zajlik a tanulási képességek vizsgálata, de az alsós gyerekek szülei általában jelen lehetnek. A vizsgálat több részből szokott állni, nem is ugyanaz a személy végzi ezeket. Beszélgetnek vele általános témákról, megfigyelik a mozgását, aztán rajzolni olvasni írni kell, logikai feladatokat kap. Egy-másfél órás is lehet a vizsgálat. Az eredményt írásban küldik el, általában elég sokára.

A leírtak alapján mindenképpen segítségre lesz szüksége a kisfiának, hogy a mostani lemaradása ne nőjön.

Tapasztalatom szerint az a fejlesztés, amit ilyenkor előírnak az iskolai fejlesztők túlterheltsége miatt a gyakorlatban nem valósul meg. Heti egy-két félórás foglalkozás - amin ráadásul nem egyedül van a gyerek, és másféle fejlesztésre szoruló, pl. beszédhibás társakkal osztozik a pedagógus figyelmén - nem elég. Ön is sokat tehet a gyerek fejlesztéséért, ha ehhez szakszerű eligazítást kap.

Szükség esetén ebben segítséget tudok adni.

Pusztai Éva